Podstawowy przyrząd to czteroskładnikowy analizator spalin, przeznaczony do badania i regulacji silników benzynowych, oraz do wykonywania kontroli emisji z tych silników według właściwych norm państwowych. Umożliwia pomiar stężenia HC; CO; CO2; O2 i na podstawie tych parametrów wyliczenie COcor oraz współczynnika nadmiaru powietrza Lambda. Przyrząd ten mierzy prędkość obrotową silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu przed górnym punktem zwrotnym kąt zwarcia styków przerywacza oraz temperaturę oleju. Zmierzone dane można wydrukować, bądź jako wyniki pomiarów cząstkowych lub jako kompletny protokół z emisji.
Oprócz wymienionych funkcji podstawowych, przyrząd umożliwia pomiary parametrów czujnika tlenu (tzw. sondy lambda) wraz z graficzną prezentacją wyniku oraz wykonanie kompletnego testu prawidłowości sterowania stopniem wzbogacenia mieszanki przez elektroniczne układy pojazdu.
Bogate wyposażenie przyrządu umożliwia wykonanie innych pomiarów, m.in.:
- dodatkowy moduł MOTORTESTER AT 127 rozszerza możliwości przyrządu o następne funkcje takie jak: pomiar napięcia i czasu wyładowania iskrowego, pomiar napięcia i oporności, wzbudzanie cewki zapłonowej itp.,
- dodatkowy moduł DYMOMIERZ AT 601L (wraz z jednostką wzorcową) umożliwia przeprowadzenie kontroli zadymienia spalin silników o zapłonie samoczynnym i dokonania ich regulacji.
Przyrząd umożliwia komunikację po typowej linii RS-232C (np. dla opracowania i archiwizacji danych przez komputer). Do wykorzystania tej funkcji konieczne jest zainstalowanie do urządzenia, specjalnego programu umożliwiającego przesyłanie danych do komputera PC. W ten sposób można zapamiętywać uzyskane wyniki mierzonych parametrów.
Nowoczesnym i progresywnym wariantem rozwiązania problemu pełnego wyposażenia SKP jest obecnie nowy uniwersalny przyrząd do badań obu typów silników, a mianowicie analizator spalin AT 502 wraz z modułem dymomierza AT 601L. Ten uniwersalny przyrząd w wykonaniu kompletnym umożliwia, przeprowadzanie kompleksowych badań spalin silników przeznaczonych do samochodów osobowych, samochodów ciężarowych oraz pojazdów specjalnych. Zestaw taki posiada również certyfikat ITS, który jest niezbędny dla urządzeń stosowanych w SKP.
Opis pochodzi ze strony internetowej firmy PRECYZJA
UWAGI
Jeszcze rzadko spotykany analizator. Produkcja i sprzedaż rozpoczęta w roku 2003.
Analizator wyposażony w komorę pomiarową IR firmy SENSORS AMB II, pomiar tlenu ogniwem elektrochemicznym
Zakres wskazań:
Badany składnik |
Zakres pomiarowy |
Rozdzielczość |
CO |
0-10 % |
0,01 % |
CO2 |
0-20 % |
0,1 % |
HC |
-12-9000ppm |
1 do 10 ppm |
O2 |
0-22 % |
0,01 do 0,1 % |
Kalibracja:
Nie jest wymuszana. Zaleca sie co 6 miesięcy. Niewykonanie kalibracji nie blokuje analizatora
Dostęp do funkcji serwisowych:
Zabezpieczony
Sprzedaż:
Analizator nie może być wprowadzany do obrotu. Możliwy jet tylko obrót na rynku wtórnym
Serwis urządzeń:
WIELKOPOLSKA -serwis firmy HAIK-Swarzedz
KUJAWY - Precyzja Bydgoszcz
ŚLĄSK - Trebor Gliwice
PODLASIE - Czeszel Białystok
Podstawa prawna dystrybucji na terenie RP
Zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar nr 353/2003 z dnia 5 czerwca 2003 ważne do 31 grudnia 2006. Klasa dokładności I
Certyfikat Instytutu Transportu Samochodowego nr Z/15/126/03 oraz Z/15/128/03 ważne do 26.06.2006
DOKUMENTY DO POBRANIA
Zatwierdzenie typu GUM | |
Atest ITS | |
Instrukcja obsługi |
AT 502 |
Instrukcja stanowiskowa |
Zgłaszając do legalizacji urządzenie należy dostarczyć analizator i sondę spalin.
Zaleca się zabranie kopii porzedniego świadectwa legalizacji lub uwierzytelnienia.