Analizator spalin, którego praca oparta
jest na komputerze posiada programy badawcze:
1. dla silników benzynowych
- pomiar urzędowy
- pomiar ciągły
Dla silników benzynowych pomiar obejmuje 4 gazy ( O2 , CO, CO2, HC)
Kontrolowana jest temperatura oleju silnikowego i obroty silnika.
Czterogazowy analizator spalin ( wylicza współczynnik Lambda) wyposażony jest w sondę, czujnik obrotów, czujnik temperatury oleju silnikowego i drukarkę.
Dymomierz do badania silników Diesla pozwala na kontrole zadymienia, temperatury oleju silnika i obrotu silnika wg. następujących programów:
- pomiar urzędowy
- pomiar zadymienia
Urządzenie zabudowane jest na wózku jezdnym, dymomierz posiada własny stojak oraz przyłącza przystosowane do rur wydechowych z silnikiem Diesla.
Opis pochodzi ze strony internetowej firmy CARTEC-POLSKA
UWAGI
Często spotykany analizator. Produkcja i sprzedaż odbywa się od ponad 10 lat.
Analizator wyposażony w komorę pomiarową IR firmy ANDROS 6231, pomiar tlenu ogniwem elektrochemicznym
Zakres wskazań:
Badany składnik |
Zakres pomiarowy |
Rozdzielczość |
CO |
0-10 % |
0,01 % |
CO2 |
0-20 % |
0,01 % |
HC |
0-10000ppm |
1 ppm |
O2 |
0-25 % |
0,01 % |
Kalibracja:
Co 6 miesięcy. Niewykonanie kalibracji powoduje wydruk informacji
Dostęp do funkcji serwisowych:
Zabezpieczony hasłem
Sprzedaż:
Analizator nie może być wprowadzany do obrotu. Dostępny jedynie obrót wtórny
Serwis urządzeń:
ŚLĄSK-Cały kraj - serwis firmy Cartec-Katowice
Analizator posiada Zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar nr 375/95 z dnia 27 czerwca 1995. Z późniejszymi zmianami decyzja jest ważna do 31 maja 2007. Klasa dokładności I
Analizator posiadał atesty Instytutu Transportu samochodowego nr:
359/95 - wygasł 30.09.1998 377/95 - wygasł 30.11.1998
oraz certyfikaty:Z/15/6/99 - wygasł 30.11.2001, Z/15/42/02 ważny do 30.11.2004
Zgłaszając do legalizacji urządzenie należy dostarczyć analizator i sondę spalin.
Zaleca się zabranie kopii porzedniego świadectwa legalizacji lub uwierzytelnieni