Urządzenie to jest nowością, ponieważ może spełniać zarówno funkcję analizatora spalin, miernika zadymienia, jak również urządzenia diagnostycznego. Jako analizator spalin, Ultima 600 dostępna jest w wersji 4-gazowej z przeznaczeniem do silników benzynowych lub w zestawie do silników benzynowych i Diesla. Jako urządzenie diagnostyczne, Ultima 600 będzie zawierać czytnik diagnostyki EOBD służący do odczytu:
- parametrów silnika,
- kodów defektów z wyświetlaniem przyczyn ich powstania,
- do odczytu i uruchamiania testów: katalizatora, zaworu EGR, sondy lambda, itp.
Charakterystyka:
- analiza składu spalin: CO, CO2, HC, O2,
- obliczanie CO skorygowanego i współczynnika Lambda,
- pomiar temperatury oleju oraz obrotów silnika,
- dwa tryby pomiaru: naprawa oraz kontrola techniczna,
- wyświetlacz LCD o dużych wymiarach,
- pilot sterujący,
- klawiatura,
- możliwość współpracy z komorą dymomierza,
Wyposażenie:
ULTIMA 600:
- Jednostka centralna
- wózek jezdny
- drukarka termiczna
- czujnik obrotów
ULTIMA 601:
- ULTIMA 600 +
- czujnik temperatury oleju
ULTIMA 602:
- ULTIMA 601 +
- klawiatura zewnętrzna
- pilot na podczerwień
Opis pochodzi z ulotki informacyjnej firmy Classic
UWAGI
Analizator spotykany głównie w sieciach serwisowych samochodów koncernu PSA
Zakres wskazań:
Badany składnik |
Zakres pomiarowy |
Rozdzielczość |
CO |
0-10 % |
0,01 % |
CO2 |
0-20 % |
0,1 % |
HC |
0-2000ppm |
1 ppm |
O2 |
0-22 % |
0,1 - 0,01 % |
Kalibracja:
Nie jest wymuszana. Zaleca sie co 12 miesięcy. Niewykonanie kalibracji nie blokuje analizatora
Dostęp do funkcji serwisowych:
Zabezpieczony hasłem
Sprzedaż:
Urządzeń nie można już wprowadzać do obrotu. Możliwy tylko obrót wtórny.
Serwis urządzeń:
MAZOWSZE Dojazd na terenie całego kraju - CLASSIC-Warszawa
Analizator posiada Zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar nr 386/2001 z dnia 30 kwietnia 2001 ważne do 31 marca 2005. Klasa dokładności I
Analizator posiadał certyfikat Instytutu Transportu Samochodowego nr Z/15/81/03 i Z/15/81/03 ważny do 22.04.2006
Zgłaszając do legalizacji urządzenie należy dostarczyć analizator i sondę spalin.
Zaleca się zabranie kopii porzedniego świadectwa legalizacji lub uwierzytelnienia.